Flotte topper i Innfjorden (05.05.2012)  4

Ascents Klauva (1,029m) 05.05.2012
Litlefjellet (943m) 05.05.2012
Skarven (1,099m) 05.05.2012
Med mål om nye panoramatopper kjørte Jørn, torehum (Tore Humstad) og jeg halvvegs opp i Gamlesetervegen bomveg 20 kr før vi bar skia 10 min opp til ca 400 moh. Litt nysnø, men flott vær og relativt fint føre oppover. Holdt sørsida av elva opp til skoggrensa før vi kryssa over og begynnte stigninga opp til Litlefjellet. Lunch midt oppi sida i et flott vær og god stemning. Over toppen og videre mot Skarven. Litt kaldere oppå ryggen med tørr snø og et fantastisk skue. Videre bortover ryggen mot Skarven der vi var raske å ordne oss til nedturen mens faretruende snøbyger truet i vest. Nedover mot Hovdesetra i flott føre og perfekt helning rundt 30 grader. Fulgte skogsvegen videre nedover til snøgrensa på 380 moh. Fulgte vegen et stykke til før vi kryssa over bekkedalen og tilbake til bilen. Overraskende flott tur på en dag med usikre meldinger i et nytt område.