Steinskartinden (28.08.2019)

Ascents Steinskartinden (817m) 28.08.2019 18:34
Visits of other PBEs Henrikvikdalen p-plass (130m) 28.08.2019 17:19
Steinskarfjellet parkering (160m) 28.08.2019 19:30

Sommeren hadde kommet en snartur tilbake til Tromsø og det må utnyttes så da ble det en etter jobb tur til Steinskartinden. Hadde ikke gjort allverdens research, så ante ikke om det var sti opp eller ikke og jeg glemte gpsen igjen hjemme så måtte bruke peakbook appen for å finne hvor jeg skulle starte, og greide å bomme litt så parkerte på Henrikvikdalen p-plass. Så ingen sti her så gikk i terrenget oppover, først litt myr, så skog så opp over skoggrensa. Siktet meg inn på ryggen og fulgte denne bort til Steinskartinden. Fin utsikt fra toppen og så også noen store varder som gikk nedover så bestemte meg for å følge de og se om de førte til noen sti, og det gjorde de når steinura var passert kom jeg til en fin og tydelig sti som jeg fulgte ned. Den starter ved Steinskarfjellet parkering og er nok å anbefale fremfor veien jeg gikk opp.

Steinskartinden i det fjerne
Ett reindsdyr poserte villig
Reinstyr med Soria Moria traversen i bakgrunnen
Ryggen jeg fulgte opp
Varden på toppen med lille blåmann i bakrunnen
Lille blåmann og Tromsø
På vei ned langs stien
Steinskartinden sett fra Steinskartinden parkering

Missing title

Written by hmsv1 28.08.2019 20:45

Artig å se fjellet uten snø :) fulgte du noen slags sti?

Sv:

Written by Sola19 28.08.2019 21:37

Hadde gjort litt dårlig research på forhånd, og hadde bare sett rapporter fra skiturer så viste ikke om det var noe sti så på vei opp gikk jeg ikke på sti, på toppen så jeg varder som jeg fulgte til jeg kom til en veldig tydelig sti som går til Steinskartinden parkering, så anbefaler ruten jeg gikk ned