Valviktinden (15.07.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Valviktinden (780m) 15.07.2019 13:02
Visits of other PBEs Saltstraumen (0m) 15.07.2019
Valvikdalen p-plass (30m) 15.07.2019 11:37

I dag skulle vi reise til Mo i Rana. Også i dag var skydekket lavt, men vi bestemte oss for å kjøre litt nordover for å gå på Valviktinden. På denne turen var det god sti frem til klatrefeltet. Fant også et tråkk videre, før vi gikk lenge i kronglete terreng uten sti. På rundt 500 høydemeter fant vi en sti vi fulgte til toppen. På vei ned fulgte vi ei bedre rute og gikk på sti nesten hele tiden. Denne toppen hadde hatt potensiale til å blitt en veldig flott tur dersom noen hadde tatt initiativ til å merke stien. På toppen hadde vi tåke, så derfor ingen utsikt.
Vi hadde sett oss ut et par topper til i dag, men på grunn av dårlig parkeringsmuligheter med henger og grått vær, ble det med bare denne turen. Vi kjørte over Saltstraumen, og det var et flott skue.

Tåke oppover mot toppen
Fin utsikt i retning Bodø
På vei oppover mot toppen