Middagsfjellet (28.04.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Middagsfjellet Nordøst (811m) 28.04.2019 14:31
Middagsfjellet (859m) 28.04.2019 14:50

Hans Thorvald og jeg prøvde oss for andre gang på Middagsfjellet, og i dag kom vi til topps i nydelig vær. Vi kunne spenne på oss toppturskiene fra bilen. Det var fint å gå oppover. Jevn stigning til om lag 500 høydemeter, før det slaket noe ut. Vi tok oss en liten pause på rundt 700 høydemeter, før vi gikk opp til Middagsfjellet Nordøst. Derfra gikk det noe nedover igjen, før vi hadde det bratteste partiet opp til toppen. Utsikten var fenomenal, og vi satt en stund på toppen. Jeg valgte å kjøre nedover til Middagsfjellet Nordøst med fellene på, mens Hans Thorvald tok av fellene på hovedtoppen. Begge var godt fornøyd med valget. Nedkjøring var veldig fin til ca 300-400 høydemeter. Derfra ble det noe sugeføre. Alt i alt en kjempebra tur.

Tidlig på turen
Gårsdagens topp - Strandtind
Middagsfjellet
På vei oppover det bratteste partiet på Middagsfjellet