Gampedalsåsen og Plasseråsen (26.11.2018)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Gampedalsåsen (179m) 26.11.2018 11:15
Plasseråsen (174m) 26.11.2018 11:15
Visits of other PBEs Ramberg p-lomme (28m) 26.11.2018 11:18
F
Plasseråsen

Fridag, fint og kaldt vær og endelig kunne vi få Grelandslisten komplett igjen. Kjørte utover forbi Bergsbygda til Ramberg p-lomme. Grusveien går opp til venstre der det er et brunt hus rett i veien og busstoppskilt på begge sider av veien. Parkerte på en liten lomme rett innenfor begynnelsen på veien, men her kunne vi kjørt helt opp til steingjerdet og alle bikubene på p-plassen et stykke inne i veien. Hutret litt i de 7 minusgradene da vi fulgte traktorveien videre innover og gikk opp et sted det så bratt, men OK ut. Oppover er det renner og humpete her som ellers her ute ved kysten. Kan anbefale turen vår ned igjen, som den beste turen opp også.

På toppen av GAMPEDALSÅSEN er det ikke så spennende, men vi gikk rundt kanten og fant fin utsikt fra flere plasser her. Matpause i solen, men med kald trekk i ryggen, ble pausen kort.
Utsikt fra Gampedalsåsen
Fine trær på toppene her
En av de fine bålplassene
Ned igjen gikk vi på vestsiden og ned i rennen nedenfor. Fant ut at vi skulle oppom Plasseråsen også for å sjekke ut muligheten for å gå dit med turgruppen til våen. Gikk opp og utpå kanten med triggerpunktet og grillplassen på PLASSERÅSEN . Flott utsikt her også. Liten fotopause før vi gikk litt rundt her oppe og fant det ene fine utsiktspunktet finere enn det andre. Videre langs stein og så opp på toppen av PLASSERÅSEN, så ut på kanten til grillplassen der også før vi fulgte den gode stien ned igjen til veien og bilen. Flott tur!
Toppen av Plasseråsen er ikke spennende