Besshøe (24.08.2018)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Ascents Besshøe (2,258m) 24.08.2018 13:46
Visits of other PBEs Bessheim Fjellstue og Hytter (960m) 24.08.2018 08:40
Bessa sommerbro (1,375m) 24.08.2018 09:50
Utsiktspunkt Besshøe (2,258m) 24.08.2018 13:46

NORGES 1000 STØRSTE FJELL MÅLT I PF.
Endelig kom jeg på førstesiden på denne listen. Har hatt fokus på dette i år, slik at Smultringlista har ligget brakk. Får prøve og dele fokuset framover.
Kjente straks jeg begynte og gå at det ikke var min dag. Tung i beina og halsen snørte seg sammen. Godt en er alene når det er slik, det blir sakte fart og mange pauser. Hadde hviletid på 2 timer alt i alt. Da jeg kom opp mot Bessvatnet begynte det å regne og blåse. Var heldigvis en hytte der som jeg søkte ly bak en halvtimes tid. Da letnet det og jeg fortsatte. Sola dominerte til jeg var nesten på toppen. Det ble lett snøvær og bare glimt av utsikt. Horder av folk på Besseggen som jeg hørte mer enn jeg så dem. Var en god del folk i området ved Bessvatnet både på tur opp og ned. Møtte ei dame som var på leting etter ei venninne som var på vidvanke. Fikk senere høre at hun hadde fått telefonkontakt med henne. Da gikk det nok bra selv om hun sikkert ble skikkelig våt for det ble pøsregn da jeg kom til bilen. Hadde planer for flere dager, men valgte å reise hjem siden formen var så elendig.

Besshøe tar seg bra ut fra Bessvatnet.

Besseggen, med lett snøvær her oppe i høyden.

Leirungsdalen med Knutshø til venstre.