Holtehedde og Høymyrpynt (07.12.2011)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Holtehedde (405m) 07.12.2011
Høymyrpynt (379m) 07.12.2011

Holtehedda og Høymyrpynt

Flott dag for å erobre to Vestfold pf 100 topper i Larvik kommune. Dagens tur følge: Sniff. Og hvilken flott dag, siden det var kommet 20 cm snø ila natta. Så sykkelen bla satt igjen hjemme. Skiene vurdert, men valget ble å bruke en velprøvd metode, nemlig føtter:)

Vi kjørte opp til Hvarnes, og tok lokalvei over mot Andebu. Måtte vente 20 min da brøytebilen hadde fått motorstopp. Men avgårde etter hvert. Fant en grei parkering langs veien, og trasket av sted. Gjett om Sniff var fornøyd med dagens hvite dekke på bakken. Oh yes:-D

Grei traktorvei, opp til foten av begge topper. Blåmerket sti opp til Holtehedda, og ser ut som at det går en slags sti opp mot Høymyrpynt også, men jeg fant den ikke i snøen. Så det ble "brekk" metoden (brekke rett opp:) opp til Høymyrpynt. Som forresten forvirrer litt iht høyde. Kartet viser når det er zoomet ut 382 moh, men når du zoomer inn, er det ikke mer en 376.9 moh. Så jeg er ikke sikker på hva som er riktig:(

Uansett, så ble det en flott vinter-tur. Vi får bare håpe snøen blir liggende.