Vassdalsfjellet, Grøafjellet og Svarthamran (26.05.2018)

Written by Ullis (Kristin Ulleland)

Ascents Grøafjellet (1,139m) 26.05.2018
Svarthammaren (1,128m) 26.05.2018
Vassdalsfjellet (1,204m) 26.05.2018
Vassdalsfjellet N (1,182m) 26.05.2018

Startet fra Vinndøldalen med sykkel de første 8 km. Teltplass ved Fagerlivatna - Nydelig sommernatt!
Gikk rett opp til de to toppene Vassdalsfjellet. Hodlt høyden bort til Svarthamran. Fantastisk utsikt mot Gråsjøen og Indre Trollheimen. Lang pause ved varden på Grøafjellet før retur til teltplass.
Bestemte oss for å gå ned til bilen samme kveld.
Jeg er imponert over Vinndøldalen. Utrolig godt "vedlikeholdt" - sykkelturen langs elven ned igjen var det jeg vil kalle magisk. Måneskinn i elven, nesten fritt for kjerr ned mot vannet, frostrøyk og natten stillhet ble kun brutt av latter fra et selskap på en hytte.
Denne dalen kommer jeg til å framsnakke i lang tid!

Lang tur, i underkant av 5 mil totalt. Tungt i våte myrer opp mot Fagerlitjønnene. Fantastisk teltplass og Trollheimen leverte varene med sol og fantastisk turterreng på toppene.