Mitt første gradkryss (09.01.2018)

Written by Snilen (Lars)

Ascents Haugeneåsen syd (95m) 09.01.2018 11:00
Visits of other PBEs Gradkryss 59-10 (80m) 09.01.2018 11:00

Det er en stund siden jeg registrerte inn gradkryss-lista for Norge, så det var på tide å besøke et av kryssene. I Vestfold har vi kun ett gradkryss, så nå er alle gradkryss i Vestfold besøkt. Grått vintervær, men greit å ta seg frem i litt småsnuskete terreng med endel bratte skrenter og stup. Et forsøk på å ta seg ned på sydøstsiden mislyktes, her var for bratt. Et klatrefelt er det faktisk her. Yndlingshustruen fikk jeg også lurt med på galskapen.

Bilde av GPS er obligatorisk. Det gikk greit å få alle nullene på plass. Ingen vanskelig null-dans med apparatet for å få det til
Utsikt nord
Utsikt syd
Utsikt øst mot Stavern sentrum
Utsikt vest

Liv og røre i gradkrysslista

Written by TERJES 10.01.2018 01:49

Gratulerer med ditt første gradkryss. Nå er vi fem stykker som samler etter denne lista. Jeg har også tatt gradkrysset i Vestfold, og på noen av bildene dine kunne jeg kjenne igjen konglene på trærne. Vi har åtte gradkryss i Trøndelag, så jeg regner med at SturlaS også finner et spennende gradkryss snart. I sør er det du og morsor og slemmegutten som er på lista. Kanskje blir det en liten konkurranse mellom sør og nord?

Sv: Liv og røre i gradkryssli

Written by SturlaS 10.01.2018 07:29

Jeg kan ikke garantere store innhogg i lista men den inneholder noen lavthengende bananer i områder jeg trolig kommer til å bevege meg i løpet av året! Noen av dem må tas på vinters tid da de ligger ute i vann.