Elgspiggen og Muen (21.07.2017)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Elgspiggen (1,604m) 21.07.2017 11:51
Muen (1,424m) 21.07.2017 16:57
Visits of other PBEs Spekedalssætra p-plass (800m) 21.07.2017
Elgspiggen

Hans Thorvald og jeg pakket sammen teltet og dro ned til Spekedalssæter. Derfra fulgte vi stien et stykke før vi etter hvert gikk utenom sti til toppen. Opprinnelig hadde vi tenkt å ta med Gråhøgda på turen, men siden jeg var sliten droppet vi det. Vi valgte derfor å sette igjen en sekk før vi startet med den bratteste oppstigningen.
Ura vi gikk i på vei mot toppen var litt løs, men det gikk fint å gå. Toppunktet ga oss god utsikt i finværet. Vi tok oss en liten pause ved varden før vi gikk ned igjen.

På toppen av Elgspiggen
Matpause på vei ned fra Elgspiggen

På hjemturen stoppet vi og gikk opp på Muen. Også dette var en flott topp og en fin tur i sola. Det var svært mange varder på toppen, så det ble ingen vardebygging på oss i dag.

Muen
Hans Thorvald på Muen

Vi har hatt noen utrolig flotte turdager.