Kalskråtind (22.05.2017)  3

Written by j_snorre GSM

Ascents Kalskråtinden (1,801m) 22.05.2017 23:14
Visits of other PBEs Vengetinden normalveien stistart i Vengedalen (540m) 22.05.2017 20:06
Venjedalsvatnet p-plass (530m) 22.05.2017 20:07
Vengedalen rasteplass (610m) 23.05.2017 00:42

Kveldstrimtur.

Eller nei. Det her var nok mer et utslag av mani. Kalskråtind er sikkert en fin skitur fra Vengedalen. Men den er lang når veien fortsatt bare er åpen til setra, når man ikke kommer seg avgårde fra Ålesund før 1640, og først på Moa finner ut at lommeboka ligger igjen hjemme og dermed må kjøre tilbake til Ålesund igjen. For ikke å snakke om når det er kolonnekjøring i Måndals- og Innfjordstunnellen etter 1800. På sånne dager er egentlig ikke Kalskråtind en typisk kveldstrimtur.

Hadde det ikke vært for at det stikk i strid med væmeldinga regna da jeg ankom Åndalsnes, og berget trolig dermed var vått og sleipt, hadde det blitt snarveien opp den bratte stien til Mongevatnet fra Romsdalen.

Til tross for logistikkutfordringer og sen start, ble det likevel helt ok, selv om dagen ble avslutta med to timers søvn i kø utafor Innfjordtunnellen i påvente av 0400-kolonna.

Litt skodde på vei opp Vengedalen, men den forsvant og ble borte resten av turen, selvsagt med unntak av akkurat på toppen.
Skydotten på toppen holdt stand hele kvelden.
Moderat fornøyd fyr på Kalskråtind. Hjalp litt at det ble noen svinger i tørr nysnø ned toppflanken.
På slutten ble det så fint lys at jeg nesten glemte den lange inn- og utmarsjen, og tok meg selv i å tenke at der her ikke var så verst.

Marsteinsskåra....

Written by ArntO 23.05.2017 21:37

......bruker jeg å gå når jeg skal dit på kveldstur:-)

Sv: Marsteinsskåra....

Written by j_snorre 23.05.2017 22:08

Var ikke noe særlig snø der nå. Hilsen fra Urkedalstind 1438.;)

Ohoi.......

Written by ArntO 23.05.2017 21:35

I Sverige har de et begrep jeg støtter fullt ut: "Lugna ner nu"!

Sv: Ohoi.......

Written by JørnSorthe 23.05.2017 22:45

Tullin på rett e å et begrep i har hørt! :)