Stryntur (18.03.2017)

Karifjellet (1,320m) 18.03.2017
Kragefjellet (1,400m) 18.03.2017
Småeggene (1,113m) 18.03.2017

Denne helgen reiste jeg sørover til Stryn med Stine og Johanna som skulle konkurrere i Stryn Rando. Julie ble med fra Ålesund og vi alle kjørte sammen til Stryn hvor vi bodde i en veldig fin leilighet i tre dager på Stryn camping. Jeg hadde ikke noen mål om å konkurrere men var ganske gira på å gå en flott langtur i et nytt område, så Stryn Rando virket som en perfekt anledning for å gjøre akkurat det. Fredagen før konkurransedagen var det skikkelig uvær og skredfaregrad 4 i Indre Fjordane og løypa ble justert som følge av det. Den opprinnelige 3000hm løypa ble kuttet ned til ca. 2000hm for toppturentusiaster-klassen som jeg hadde meldt meg på, så jeg var litt skuffet at det ikke skulle bli en veldig lang tur likevel. Men vi fikk flaks med været og skiføre ihvertfall. På lørdagen var det noen snøbyger og sol innimellom, så det var flott turvær og behagelig temperatur hele dagen. Det var bare dumt at jeg klarte å knekke tråden som kontrollerer kjøremodusen på skiskoen akkurat før starten, noe som gjorde at jeg måtte ta det rolig på alle nedkjøringer.

Det var en skikkelig fin løype og koselig å gå den med så mange entusiastiske deltakere. Artig å få en ny utsikt også! Var det tungt å være med på en randokonkurranse? Nei, egentlig ikke om man ikke har det altfor travelt og tar tid til å nyte omgivelsene ;)

Noen bilder jeg tok underveis:

På startstreken
På vei opp mot skogen
Booting
Sola kom på besøk!
På vei opp mot Natakupa
På vei opp mot Natakupa #2
Siste biten opp til toppen av Natakupa
På nedkjøring 1
Kilian kom springende forbi før jeg hadde nådd matstasjonen!
Tok litt drikke og banan her
Mot andre toppen, Hestefjellsnibba
Mellom Hestefjellsnibba og Karifjellet
Ikke langt unna toppen av Karifjellet