Øyrahornet - på leting etter nye stimuligheter (15.10.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Øyrahaugen, Tjørvåg (20m)
Endpoint Øyrahaugen, Tjørvåg (20m)
Ascents Øyrahornet (417m) 15.10.2015
Visits of other PBEs Tursti Øyrahornet (25m) 15.10.2015

I ettermiddag tok jeg turen til Øyrahornet over Tjørvåg (Gurskøya) for å se etter muligheter for en ny sti slik at Øyrahornet kan by på en mulighet for en rundtur. Fra starten av den nye stien langs Øyraelva tok jeg til venstre og fulgte en skogsvei oppover. Her så jeg et skilt som sa "Jeep country". Merkelig skilt, tenkte jeg men så kom forklaringen ;)

Det gikk ingen synlig sti videre, men da jeg kom litt inni skogen kom jeg over et tråkk som lovet godt. Dessverre er fjellsiden under Øyrahornet alt annet enn god skogsbunn så jeg tror kanskje ikke vi skal satse på noen tursti her...

Så ble jeg lei av å vase rundt i lyngen og satte kursen mot den nymerkede turstien og fulgte den til topps.

Måtte jo selvsagt stoppe på benken og fotografere litt. Siden det var ca. en halvtime til det ble helt mørkt ble ikke akkurat bildene av superkvalitet men det er uansett et supert utsiktspunkt.

Panorama fra benken (bokstavelig talt, siden kameraet stod på den...)

Nede ved Øyraelva fikk jeg lagt ut litt stein på noen våte partier i stien, og så ble det tid for et lite "far-datter" øyeblikk ved elva...

Flott ved elva. Kanskje vi skulle hatt en benk her også ;)

Fotoglad

Written by Olepetter 17.10.2015 08:32

hund du har! Legger merke til at det på peakbook-kartet er mange publiserte turstier i området du bor i. Er det du som gjør dette? Flott for tilreisende med gps, da!

Sv: Fotoglad

Written by arntfla 17.10.2015 08:55

Hei! Ja det er jeg som har lagt inn disse stiene. Det kan være praktisk for PB'ere som stikker innom Ytre Søre Sunnmøre ;)