Storhøe og Brånåhøe med justering av høyeste punkt (03.10.2015)

Written by bergtatt (Kim Dahlen) GSM

Ascents Brånåhøe (1,337m) 03.10.2015
Storhøe (1,382m) 03.10.2015

Vi kjørte veien mot Jetta opp til Jettjørni. Stor parkeringsplass her. Opp til Brånåhøe gikk det veldig greit. Toppen har to toppunkt med 1332 moh på kartet. Trigpunktet på østtoppen ligger ca 5 meter lavere enn høyeste punkt her, dvs. denne er høyest. Det målte vi også med GPS-ene våre.

Videre mot Storhøe var det veldig lettgått. Fire elger krysset over fjellet foran oss, en artig opplevelse i fjellet. Fra Storhøe er det bratt den i dalen bakenfor. Tilbake til bilen ble det litt drøyt, men det gikk radig over mange sauestier, mose og myrer.

Trig.punktet på Brånåhøe ligger ca 5 meter lavere enn høyest punkt.
Lettgått mot Storhøe.
Fra Storhøe mot Jønndalen.

Missing title

Written by Garm 07.10.2015 20:00

Har heller ikkje GPS sporlogg men heldigvis eit fotoapparat som kan dokumentere at eg har vært på veg opp til det som no er hovudtoppen og på veg ned på andre sida. Runda her skal uansett gjentakast på ski ved ei eller anna anledning.

Sv: Bom

Written by Atomsilda 07.10.2015 21:02

Tror du bomma på toppen Geir Arne....føler det liksom på meg at du gjorde det ;) Seigmannen må på rett plass...

Sv: Sv: Bom

Written by Garm 07.10.2015 21:38

Sv: Sv: Sv: Bom

Written by Atomsilda 07.10.2015 22:34

Her skjer det ting, ja!

Written by waaktaar 05.10.2015 22:24

Har vært mange ganger på Brånåhøe, men må innrømme at jeg aldri dokumentert det i form av GPS-spor eller bilder fra toppunktet. Har dog aldri vært på vesttoppen, så føler meg ganske trygg på at jeg faktisk har vært på toppen - har tuslet frem og tilbake over der for å være sikker :)

Sv: Her skjer det ting, ja!

Written by waaktaar 05.10.2015 22:29

Ser forøvrig at Brånåhøe har falt ut av Vågå pf. 100-lista... Det var rart?

Sv: Sv: Her skjer det ting, ja

Written by waaktaar 05.10.2015 22:30

Sv: Her skjer det ting, ja!

Written by Nils 05.10.2015 22:52

Hadde vel en mistanke om at Kim ikke fikk stå lenge som eneste bestiger av den... ;-) Har sett at du er vel bevandret i fjellene i det området, så regnet med at du hadde vært der. Synd det er så langt fra Lier/Drammen. Valdres og nordover til Dovre og Reinheimen er fjellene som står sterkest i mitt hjerte.

Sv: Sv: Her skjer det ting, ja

Written by waaktaar 05.10.2015 23:03

"Ny" pf 100-topp ja...

Written by Nils 05.10.2015 20:59

Se der ja, plutselig var du eneste på PB med registrert bestigning av Brånåhøes høyeste punkt. ;-) Har ikke vært der selv ennå, men jeg er glad jeg pleier å gå på nærliggende grønne nåler og topper som er nesten like høye, så slipper jeg sånne overraskelser.

Herlig lettgått terreng der, ja.

Sv:

Written by bergtatt 05.10.2015 21:47

Ja det er ikke så mye tvil på denne. Trenger ikke måle med nøyaktig utsyr her... Jeg også pleier å studere kartet nøye. Flotte fjell er det i alle fall :-)

Sv:

Written by arne 05.10.2015 23:15

Har som vane å gjøre som Nils, oppom alle nærliggende jevnhøye toppunkter. Var altså oppom her 27/6-15.