Brånaåsen (15.08.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Brånaåsen (681m) 15.08.2015
Toppunktet
I går hadde vi en fin dag med barnebarna og jobb. I dag var det tid for å ta fatt i hus og jobb, men vi klarte ikke la være å gå en tur i dag heller. Kjørte til Luksefjell og videre til Bestul, der vi parkerte ved bommen. Gikk skogsbilveien og tok høyre i alle kryss. Der det er en stor plass med et gruslager, på ca GPS 32V 5.30784, 65.88619, tok vi opp den igjengrodde tømmerslepa, som gikk nesten helt til toppen. Det var ganske mye gress på slepa/traktorvegen og vanskelig å se om det var huller eller andre ting under eller mellom gresset, spesielt på slutten. I "et kryss" på slepa, gå rett frem, ikke ta til venstre.
Mat, kaffe osv på toppen
På toppen kosa vi oss i sola, endelig litt varme på en topp, helt til skyene kom. Kaffe, sjokolade, appelsin, niste, nøtter - lørdag og full pakke! Fin topp med flott utsikt! Følelse av å være langt inne i fjellheimen, men likevel ikke, da vi hørte lyden fra billøpet nede på Flittig, ganske godt her oppe. Samme vei ned igjen. Kjørte til Fjellvannet og drakk den siste kaffekoppen.
Utsikten er det ikke noe å klage på, utsikt i alle retninger, her over Øktern