Øyrahornet - benketilsyn (03.06.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Øyrahaugen (25m)
Endpoint Øyrahaugen (25m)
Ascents Øyrahornet (417m) 03.06.2015
Visits of other PBEs Tursti Øyrahornet (25m) 03.06.2015

Det hadde nå gått en uke siden Turstiprosjektet satte opp benk og postkasse på Øyrahornet, og jeg var ganske nysgjerrig på om det hadde vært folk der. Joda - det hadde faktisk vært 8 personer over en 5-dagers periode - noe som jeg synes var ganske så bra. Jeg har ALDRI sett folk på denne toppen og jeg har vært der en del ganger.

Karma fikk ikke prøvesitte benken da vi satte den opp, men i dag var hun umulig å holde tilbake...

Karma på benken

Jeg hadde bare med meg et pocketkamera og bestemte meg for å komme tilbake med speilrefleks en dag og lage et skikkelig panoramabilde. Inntil da får dette duge. Utsikten spenner fra Nerlandsøya til Volda. Øyrahornet er for meg #1 utsiktspunkt på Gurskøya.

Benkepanorama

Så ble det en rask tur oppom postkassa - og det var vindfullt som det ofte er her oppe.

Karma på Øyrahornet

På vei ned ble det en halvtime med litt mer stivedlikehold. Ikke så mye mer jeg kan gjøre med denne stien nå. Den var ganske blaut etter dager med mye regn men er veldig fin når det er normalnedbør...