Høgebron og Hestefjell en ettermiddag (27.04.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Hestefjell (248m) 27.04.2015
Høgebron (294m) 27.04.2015
Etter en helg med barnebarn og barnedåp og diverse ting og tang ønsket vi å gå en tur før Kristen reiser 14 dager på jobb i morgen. Men det var så mange ting som måtte ordnes denne fridagen min, bla måtte vi spa opp jordbæråkeren og plante nye planter i dag. Var ikke ferdig og klar til tur før 17.00. Fant ut at vi skulle ta HØGEBRON først. Kjørte inn Eltveit og parkerte ved bommen. Gikk innover grusveien til toppen av denne og gikk litt nedover igjen. Der er et kryss mellom 3 veier. Tok den veien som gikk til høyre (eller rett frem...) og gikk til toppen på denne. Snuplass og vedproduksjon på toppen der nå. Gikk over bekken og skar oppover lia til toppen. Det la seg veldig fint til oppover og var lettgått til topps. Satte oss ned ved røysa på toppen og spiste vår vanlige appelsin, men satt ikke lenge da det var kaldt der oppe.
Gikk ned igjen og opp den tunge bakken, inn i skogen på første mulige "traktorvei" til høyre. Fulgte denne dårlige traktorveien nesten til toppen, skar så rett opp til venstre og opp på den steinen der det ødelagte triggerpunktet har stått på toppen av HESTEFJELL. Staken lå nede på bakken og er nesten råtnet vekk nå, men alle boltene står igjen. Drakk litt vann og spiste litt nøtter, men det er kaldt i dag, så vi gikk videre. Fant en godt tråkket sti og fulgte denne ett stykke, men den gikk i feil retning og vi gikk tilbake og fulgte den andre veien. Kom ned på grusveien lenger nede enn der vi hadde tatt av til Høgebron og måtte gå langt på grusveien tilbake til bilen. Jeg elsker ikke "akkorat" grusveier..... men slik går det når man ønsker å gå på en sti... Ja, ja fikk god trim da. Da vi kom inn i bilen begynte det å regne. Heldige oss