Brudalåsen og Gravtjennåsen (20.04.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Brudalåsen (191m) 20.04.2015
Gravtjennåsen (191m) 20.04.2015
Hjemme igjen i Skien, fint vær, fridag og klar for ny tur. Vi valgte oss Gravtjennåsen og måtte selvfølgelig, etter beskrivelsene av utsikten her inne på siden, ta men Brudalsåsen også.
Kjørte til endes på den offentlige veien, som går forbi kirken i Landgangen. Parkerte her og gikk vider på kyststien til vi kom til GPS-punkt 32V 5.44082 65.48612. Her starter en traktorvei, som vi fulgte oppover et stykke, videre inn på en sti og via diverse dyretråkk oppover. Ble overrasket av å finne en liten bit av en murt kjerrevei midt inni alt dette. Tydlig at her har det gått en gammel vei. Håper noen vet om historen til denne. Fant greit revener som passet og kom fint opp på BRUDALÅSEN. Fin utsikt over havet, Langangsfjorden, øyene utenfor her, Jomfruland osv. Flott! Liten fotopause og en brødskive her før vi ruslet videre nordover og opp via diverse dyretråkk til toppen på GRAVTJENNÅSEN. Fant fint opp der også, heldig med alle revnene. Satte oss ned og nøt utsikten over havet, spiste litt nøtter og sjokolade. Toppen er overnfor denne "plankehaugen". Gikk ut på kanten til høyre og fikk fin oversikt over bla. Heistad og Heistad terminalen der Danskebåten lå for kai.