Fuglleikhaugan og Seterfjellet (Namsos Kommune) (29.03.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point FLAKK (4m)
Ascents Fuglleikhaugan (200m) 29.03.2015
Seterhaugen (278m) 29.03.2015

To nye topper i Namsos Kommune.
Kjørte inn til Flakk innenfor Bangsund. Jeg gikk etter en skogsbilvei mot Flakktjønna, og dreide mot toppen av Fuglleikhaugan like før tjønna. Fin utsikt mot Hemnafjellet og Bangsund. Fortsatte etter disse haugene ned til ei veisperring på sørenden av Flakktjønna. Denne veisperringa sto åpen. Det har blitt noen dype spor i veien etter regnet i vinter. Kjører man denne veien om sommeren (hvis grinda er åpen) kommer man inn på Statskogs skogsbilveinett. Det er litt merkelig at det ikke er noen bomkasse her, da de andre innfartsveiene har bomkasser. Jeg fortsatte å gå til to bruer over elva Aursunda som var flomstor akkurat nå. Etter brupasseringa fortsatte jeg i rett kurs mot toppen. Ingen markering på toppene i dette området, men jeg satte opp en stein på denne toppen. Retur til brua over Aursunda og videre etter skogsbilveien forbi Flakktjønna og til parkeringa.

Hest ved starten på Flakk
Flakktjønna

Vår i Namsos

Written by otto 30.03.2015 21:35

Ser ut til å være slutt på skiføret her Terje

Sv: Vår i Namsos

Written by TERJES 30.03.2015 22:41

Det blir vel neppe mer skigåing i Namsos denne sesongen. Men jeg var på skirenn i Vera søndag (62 km øst for Verdal) og der var det drømmeforhold for skigåing. Det ligger en del pf100 (lav pf) topper langs grensen til Sverige. På svensk side ca ei mil fra Vera er det en topp med pf på 824