Archive - Date

08.03.2024

Romsskåla

25.02.2024

Tur til Romsskåla. Med på turen Helge og Hauru. Det ble tur til fots da det tilnærmet ikke var snø. Varmt i lufta, men is på bakken. Heldigvis ikke mer enn at vi kom oss opp uten brodder. Hadde overnattet på Hansen butikk og camping. Kjempefin service, hvor vi fikk stor hytte til prisen av liten. Vi så en ørn på turen. Da vi kom opp fikk vi kjempefin utsikt også til båttrafikken som gikk forbi. Det var så mye vind på toppen at vi ble ført av gårde.

Grønkleppen

24.02.2024

Med på turen Helge og Hauru. Fem plussgrader der vi startet, og da veien ikke går helt fram på vinteren så ble det nærmest på tunet til en lokal bonde. Han var der både da vi gikk opp og da vi kom tilbake. Det var betydelig kaldere på toppen og selv om det var sol og stille nede med husene blåste det godt på toppene. Veien opp var grei bortsett fra aller først, men føret var vanskelig med skare, fokksnø, is og nokså dyp kramsnø. Det var greit med feller opp, men ble en del fall med. Vi så mye spor av dyr, men ikke et liv. Mener det var Heilhornet vi så i nord.

Bagnesfjellet

18.02.2024

I starten gikk vi samme vei som til Finnkornakken, men fortsatte rett fram i dalen. Dette er et fint område med spektakulær utsikt mot Sørfjorden og Sjunkhatten nasjonalpark. Det er fine furuer i området og ingen folk.

Bergsåsen

07.01.2024

Med på turen Christian. Mellom 15-18 minus og sol. Min første tur på truger, et veldig godt valg på dette føret. Startet ved Hagahogget sør parkering og det gikk sti helt opp. På toppen furu og utsikt mot fjorden, Lier og Drammensområdet.

Sør på Vidvangshøgda

06.01.2024

Med på turen Ketil. Fra 18-21 kuldegrader.På ski fra Lommedalen. Mye granskog og helt på toppen litt utsikt