229 Sveio (21.07.2020)  3

Start point Utfartsparkering (55m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Trollevassnibba (432m) 21.07.2020 10:11
Visits of other PBEs Kleivo parkering (50m) 21.07.2020 09:07

Det var nå gått nesten 1 år siden forrige kommunetopp, storturen til Vestre Kalvehøgde. Nå var jeg på ferie med Kristin og hun ville være med på noen turer. Denne tok jeg alene på morran. Allerede kl.9 sto jeg klar ved startstedet Kleivo vest for toppen. Været var ok så jeg gikk i joggesko og treningstøy. Bratt allerede fra start før det enklere midtpartiet. Riktignok var det bløtt her så jeg burde hatt langstøvler. Opp mot toppen ble det brått mørkere og etter få sekunder kom regnet. Måtte raskt på med medbragt supertrøye som var god å ha. Terrenget ble glatt å gå nedover i men klarte meg uten uhell.

Kjekt å se

Written by Stigun 21.07.2020 22:34

at du ikke lar deg skremme av statistisk sett erketypisk vestlandsk julivær, Morten! Mener å huske at du hadde dårlig vær i Trøndelag i fjor sommer også. Ønsker deg oppriktig MYE bedre vær i fortsettelsen!

Sv: Kjekt å se

Written by morsor 21.07.2020 23:28

Takk Stig ! Du har god oversikt. Nei man glemmer heldigvis fort. Var feil skovalg med joggesko, såpeglatt nedover. Møtte en innfødt med langstøvler.