Nordseterhøgda, siste pf50 vestre toten (21.06.2020)

Ascents Nordseterhøgda (651m) 21.06.2020
Visits of other PBEs Rørmyra parkering (593m) 21.06.2020
Skjærsjøhytta (542m) 21.06.2020
Trollheim (542m) 21.06.2020

Tur med Håkon i meis.

P i bilinnhengninga på Rørmyra. Etter skiløypa på myr innover mot Osbakken. Etter ca 200m av fra stien og i terrenget opp mot toppen. Tett skog, men stedvis dyretråkk og noen glenner man kan følge. Prøvde å finne kortest mulig vei inn til hogstlinja som er grensa mot skytefeltet og følge denne oppover. Der går det en sti opp til høyeste punkt, som ligger på østsiden av hogstlinja og akkurat på grensa til skytefeltet. Fin utsikt mot bla Skumsjøen på en liten høyde like nord for høyeste punkt. På toppen etter ca 1km og 50hm (20 min).
For at det skulle bli en liten tur ut av denne gikk jeg via turpostene på Trollheim og Skjærsjøhytta tilbake. I et forsøk på å få minst mulig tid i tett skog fulgte jeg hogstfeltet nordover og tenkte å kom inn på blåmerket sti fra Putten. Måtte stedvis ut av hogstfeltet og inn i skogen, så usikkert om det egentlig var noe bedre trase.
Resten av turen på blåmerket løype. Til Trollheim, blåmerket sti med klopper over myra til Skjærsjøen og Skjærsjøhytta og ned til veien på sørsiden. 1,8km og 50hm på grusvei tilbake til bilen.

Tot 6,5 km, 110hm, 1h 35min.