Snipane 399m Re kommune (15.07.2016)

Characteristic Walk

Juksekjøretur 1
Som mange andre kjørte vi til Engeroa og fant den hvite (og litt spraglete) bommen på starten av tømmerveien. Nå hadde vi tenkt å gå herfra, men en svært så hyggelig kar kom kjørende med nøkkel til bommen. Han skulle jobbe med vedproduksjon noen timer, og tillot oss å kjøre oppover. Han anbefalte også at vi tok venstre vei der den deler seg. NB! både venstre og høyre tømmervei er merket som sti og kan nyttes mot toppen.
Vi kjørte følgelig helt opp mot venstre på den etter hvert svært så gode nye tømmerveien til snuplassen kartref.61060 88320 vest av Storås. Herfra gikk vi 100m tilbake til siste sving der en mere gjengrodd tømmervei er blåmerket i sin zig-zag rute like til toppen av Snipane med Turistforeningens postkasse.
Like før toppen kommer den alternative også blåmerkete stien opp fra nord. Den går altså opp langs det høyre tømmervei-alternativet. Denne ruten er det som beskrives som bratt, og passerer en tømmerhytte like før toppen.
Så bar det videre til neste Juksekjøretur.

Vestfold-topper

Written by knutsverre 16.07.2016 18:41

Hei Tore! Ser at du koser deg på K-toppene i Vestfold! Men det ser ut til å være et eller annet med den nye PB-appen som gjør at en ikke får registrert toppen automatisk, men at dette må gjøres "manuelt".

Sv: Vestfold-topper

Written by mortenh 16.07.2016 21:41

Jepp Knutsverre, det må faktisk gjøres manuelt, i alle fall inntil videre, normalt 2-3 raske trykk på telefonen og så er det registrert :-)