Kringlehøa (02.07.2016)

Ascents Kringlehøa østtopp (1,463m) 02.07.2016
Kringlehøa (1,493m) 02.07.2016
Renndalskamman (1,288m) 02.07.2016

Vi gikk fra teltet ved Tovatna langs ttløype frem til sti kryss ved porten der tok vi av på sti som går til Innerdalshytta om Langvatnet. Startet klatringen mot Kringlehøa østtopp, der gikk på en tydelig hylle på sørsiden deretter opp en trang renne som var helt fin å gå opp. den siste biten går det ganske bratt i steinur. derfra fulgte vi ryggen over toppene Kringlehøa og Rendalskamman.
Vi fulgte en markert rygg ned til en demning i vest enden av Langvatnet hvor det er en hytte som det er mulig å ta seg inn i med en nødnøkkel som henger på veggen om uhellet er ute.

Derfra ble det lett og kjedelig gange langs vannet på merket sti til teltet.

Er veldig fornøyd med turen ettersom dette var første langturen i slikt terreng etter at korsbåd røk, leddbånd ble strekt og en brist i lårbenet i november. kjennes at alt ikke er helt bra der enda. Jeg bruker mye energi på å følge med hvor jeg setter føttene, et feil skritt kan være tilbake til start.

Hadde glemt energi-barene så var heldig at Marianne hadde med to ekstra skiver jeg fikk.

Hundene begynner virkelig å få taket på klatring i steinur selv om høydepunktet er når vi kommer til snø som kan spises og rulles i. De har også blitt veldig flinke til å gå bak ned bakker, ikke så flik når de ikke helt ser vitsen i det.

På kvelden kom det et skikkelig regnfall, kunne høre torden lengre borte, yr meldte 12mm nedbør fra 00-06 det må det ha vært minimum. da fikk det nye Helsport Reinsfjell xtrem prøvd seg med to voksne på exped LW en stor sekk og to gjennomvåte hunder. Er veldig godt fornøyd med valget av telt.