Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Knutshovda

15.05.2024
9.7km

Superværet fortsetter og ny varm dag på jobb med påfølgende lite energi på eftan. Men kan ikke sette seg i godstolen for det.Da jeg startet fra brua var det godt over 20 varmegrader og ja det ble ei varm økt. Møtte ei dame med en hund før oppstigningen til toppen. Tok en liten ekstra omvei på vei tilbake mot Molldalsetra. Fin kveldstur med test av nye løpesko.

Kollutholen

13.05.2024
7.7km

Tungt å løpe i kveld etter en veldig varm og stressende dag på jobb med overtid i tillegg. Føltes som at batteriet mitt var tomt da jeg kom hjem men fikk jaggu lurt ut litt til. Ble en del gåing.15 - 20 varme da jeg startet fra tårnet. Utrolig digg bare en kommer igang.

Vardhøe ++

12.05.2024
10.8km

Våknet til fint vær i Folldal i dag(som alltid nesten)hehe. Hadde ingen store planer for dagen så ble med Erling på trimpoengrunde. Parkerte på Nygruvparkeringen og fulgte sti opp på Vardhøe. Fra der sto det melom 2 andre turmål så Erling fikk bestemme. Det ble Gåshovda og istedet for å gå bare rett vei ned og langs ryggen gikk vi en runde og ned i dalsøkket før vi krysset over mot ryggen til Gåshovde. Supert med lengere tur. Gåshovde har jeg aldri vært på. Fin utsikt her.Liten pause og signering i trimboka før vi fulgte ryggen ned og over Vesle Gåshovda. Siden været var så fint så tok vi et turmål til. Gikk opp mot Vardhøe på nytt og vidre på sti mot Lurven før vi bushet ned mot trimkassa. Signering i trimboka her også og pause i sola på benken ovenfor kassa. >>>

Kollutholen - opp ned og opp ned

11.05.2024
11.3km

Godt å være tilbake i flåttfritt område igjen. Aron var litt slakk i draget i dag så jeg satte han på lading mens jeg måtte ut å løpe litt siden beina var så bra.Har kun gått opp fra andre siden en gang så i dag ble det opp rette siden og bushing ned andre siden. Startet fra pumpehuset og fulgte stien opp. Møtte et par med hunder på toppen. Rundet bare toppunktet i godt driv og sa hei før jeg peilet inn en rute nedover. Prøvde å løpe slik at jeg unngikk myra uten å ha nesen i gps hele tiden og det gikk helt supert. Tråklet meg ned igjennom skogen og møtte på 3 elger.Døm ville heldigvis løpe en annen vei.Kom ned ganske rett ovenfor gården og kom inn på en traktorvei som fører ned til gårdsveien. Løp ned til veien og snudde. Studerte litt terreng og litt oppi traktorveien >>>

Brennhaugen - Eidsvoll/Stange

4.0km

Klar for neste topp. Kjørte e6 ned til Strandlykkja og svingte av her. Kjørte opp til Midtskog p lomme og parkerte her. Startet på en tidligere bomvei før vi kom inn på den nyere veien og fulgte den til vi var ganske rett nedenfor Brennhaugen. Fra her var det tett skog men jeg fant ei grei rute opp igjennom skogen. Litt klyving og bushing på tur opp. Kom ganske så rett på toppunktet. Bare noen steiner rundt bolten i fjellet. Minimal utsikt her. Nesten samme rute på returen.

Sørstuåsen - Stange

Trip by foot
7.4km

Tok en ekstra fridag i dag siden det var inneklemt dag. Hadde sett meg ut 3- 4 greie topper rundt Mjøsa i dag for å få min årlige dose med vår og satte dermed kursen sørover på morgenen. Kun en kort stopp på Myklegard for å plukke opp turfølget mitt som jeg var så heldig å tilbringe dagen sammen med. Dro så mot Stange og Sørstutoppen som dagens første topp. Kjørte til bommen ved skytterbana og parkerte der. Fulgte først merket sti mot Port Arthur. Rask stopp her og signering I trimboka. Hadde allerede oppdaget at jeg hadde blingset litt så vi måtte gå vidre til neste høyde. Valgte å følge sti ned og bort og opp igjen på riktig topp. Null utsikt fra toppen men fikk et lite glimt av Mjøsa langs stien.Ble en fin runde på både merket sti og litt vei.

Nynabben - Eidsvoll

3.5km

Dagens tredje topp. Kjørte opp til Røyselia p lomme og parkerte ved veien.Tok i vei oppover grusveien som gikk over til traktorvei lengere opp. Fulgte den så langt opp som mulig før det ble bushing ganske så rett opp. Artig med sånn terreng. Vel oppe på toppen var det flere benker og trimkasse. Kjempefin plass med litt utsikt. Signering i trimboka før vi fulgte stien nedover igjen. Liten stopp på utsiktspunktet og ved den supre gapahuken. Her var det nesten best utsikt. Knallfin tur og dag.

Strutsberget - Ringebu

09.05.2024
4.2km

Fortsatte mot Ringebu. Svingte av der og kjørte opp mot Frisveien. Den er fortsatt stengt men det er lengere inn en det jeg trengte å kjøre. Parkerte på en stor p lomme rett nedenfor for Strutsberget ved Trolldalsbekken. Her var det et stort hogstfelt oppover mot Strutsberget. Gikk bare rett oppover til toppen her i terreng og spor etter hogsten og sola varmet skikkelig godt.Flatet så ut litt i tettere skog litt bløtområde før jeg krysset en liten skrent og opp siste biten mot toppen. Kom slik opp at det var naturlig å gå på punkt 840 først. Her var det faktisk en liten varde og en råtten trigmast på bakken. Fulgte fin sti langs toppryggen bort til høyeste punkt 859. Beskjeden varde her og lite utsikt. Stort sett samme vei tilbake til bilen.

Oppsalåsen (Hemromsvarden) - Ringebu

09.05.2024
4.9km

Litt laber værmelding for dagen både her og der så var egt usikker på hvor jeg skulle dra. Våknet til regn i Folldal og hadde planlagt tur sørover til etterlengtet vår. Litt sen avgang fra Folldal pga div ekstra gjøremål på mårran gjorde til at turplan b måtte iverksettes. Kjørte over Venabygdsfjellet i tåke og regn men da jeg kom ned til Ringebu ble været mye lettere og sola tittet frem. Fortsatte så vidre mot Lillehammer og der lå tåka fortsatt tykk så det ble retur til Fåvang og dagens første topp. Kjørte opp til Mjogdalvegen og fortsatte innover på den. Fant en liten p lomme ikke så langt fra stistart og parkerte der. Fulgte fin merket sti til toppen. Overraskende tørt i stien oppover. Utsikt mot et lite juv der stien går på kanten før toppen. Stor fin varde >>>

Kollutholen

06.05.2024
5.7km

Først noen timer dugnad for Folldal Turlag på ettermiddagen og så en tur hit etterpå.Litt kjøligere i kveld men fint vær.