Store Bentsjordtinden (02.07.2019)

Ascents Store Bentsjordtinden (1,168m) 02.07.2019 16:58
Visits of other PBEs Brokskaret p-plass (25m) 02.07.2019 14:47
På Store Bentsjordtinden

Vi slappet av på Malangen Apartment på formiddagen fordi været skulle bedres ut over dagen. Omkring halv to kjørte vi avgårde for å gå på tur. Vi fikk litt regn på bilturen, og da vi gikk fra parkeringsplassen var det litt tåke på toppen av Store Bentsjordtinden. De første 300 høydemeterne gikk i skogen. Det var veldig bratt, ikke så rart siden distansen var på 0,7 km. Det var også en del slitsomme mygg i skogen, men myggsprayen hjalp. Det var kjekt å ha sti å følge i skogen, men da vi kom høyere var det ikke noe godt etablert sti. Det gjorde ingenting fordi terrenget var fint å gå i. Til tider noe bratt, men flott utsikt og fine omgivelser. Vi hadde ingen tåke på toppunktet i dag. Nedturen gikk også effektivt med en del snørenner. Det ble også litt akrobatikk før vi kom ned i skogen igjen. En veldig flott tur og en fin topp vi fikk besteget i dag. Turen videre gikk til Kvaløya i Tromsø.

Store Bentsjordtinden
På vei oppover
Flotte omgivelser. Her ser vi over til Kvaløya
Hans Thorvald på vei oppover
Utsikt fra toppen
På Store Bentsjordtind
Litt nedenfor toppunktet på Store Bentsjordtinden
På vei ned - effektive snørenner