Rundtur fra Sveinsbu (10.03.2014)

Geschrieben von Snilen (Lars)

Karte
Besteigungen Elgsfjell (745m) 10.03.2014
Springkåtfjellet (714m) 10.03.2014
Sveinsbuvarden (746m) 10.03.2014
Besuche anderer PBE Sveinsbu (690m) 10.03.2014

Tok en dagstur fra Sveinsbu. Først opp på varden, så til Breiset via Springkåtfjellet (MÅ jo bare besøke en plass med et så sært navn), derfra over vannene i retning Ravalsjø.

Tok så en kronglete tur til Elgsfjell. Mitt tips for andre er å komme seg opp på ryggen på nordsiden av toppen forholdsvis langt nede. Jeg forsøkte lenger opp og kom meg til topps, men det var nærmest klatring der man holdt seg fast i trærne innimellom. Hyllelandskapet vest for toppen bød på noen utfordringer. Jeg kom meg forholdsvis greit ned igjen ved å følge nordryggen ned igjen, men noe bratt for skikjøring på skarpt føre. Med mye løssnø er det sikkert bedre.

Gos og sigen etter denne toppen gikk den lange bakken opp til Sveinsbu i heller dårlig tempo.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.