Damp day in Langdale (07.12.2013)  3

Geschrieben von hmsv1 (Hannah Vickers)

Startpunkt Stickle Barn pub
Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 5h 00min
Entfernung 9,5km
Karte
Besteigungen Blea Rigg (541m) 07.12.2013
Tarn Crag (Easedale) (550m) 07.12.2013

Var i Storbritannia noen dager i forbindelse med et møte, så brukte anledning for en tur med gamle venner. Dessverre var været like dårlig som var meldt og lørdagen ble jeg søkkvått til tross for at jeg hadde nylig impregnert jakken min. Antar at det på tide å kjøpe ny vanntett jakke nå ;-)

Easedale Tarn i bakgrunnen. På vei opp mot Tarn Crag
I nærheten av Stickle Tarn. Nå begynte regnværet å bli lettere - akkurat som vi begynte siste etappen ned til veien.

Vi begynte turen fra parkeringsplassen like ved Stickle Barn puben og gikk opp mot Blea Rigg istedenfor å bruke stien som går rett opp til Stickle Tarn. Deretter gikk vi videre i retning Easedale Tarn, spiste en liten lunsj der før vi fortsatte opp til Tarn Crag. Ikke god sikt i dag og det var vanskelig å kjenne området som jeg skulle vært ganske kjent med. Derfra var det bare å gå tilbake til Stickle Barn igjen ved å gå ned til Codale Tarn, krysse elva og gå opp på en god sti over Blea Rigg igjen før vi gikk endelig ned til Stickle Tarn og videre til parkeringsplassen.

Utsikt mot Stickle Tarn med Harrison Stickle på venstre siden av bildet.

Vurdering av turen? Svært ubehagelig. Sist gang jeg ble så vått var på brekurs i høst. Ville ikke dratt på tur hvis ikke jeg hadde gode, gamle venner som gjorde den en mye bedre opplevelse :-) Heldigvis hadde vi julebord om kvelden som vi kunne glede oss til!

Turen ned fra Stickle Tarn.
Høstfarger i Desember!

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.