Sandbekkmana (10.10.2013)

Besteigungen Barlindhøgda (524m) 10.10.2013
Sandbekkmana (618m) 10.10.2013
Storhaugen trig.punkt (520m) 10.10.2013

Dagen begynte trøtt og regntung. Jeg var akkurat ferdig med en litt tung nattevakt og hadde valget mellom å gå og legge meg, eller å sette meg på sykkelsetet og sykle opp i marka. Regnet høljet ned. Jeg vurderte å dra hjem og sove noen timer, men ante vel at da ville det aldri bli noe av turen. Jeg tvang meg derfor avgårde. Det gjorde jeg rett i, for etter bare en liten time skinte høstsola.

Første stopp var Sandbekkmana. Sandbekkmana ligger høyt og fritt, og har skrinn skog. Vell verdt et besøk. Jeg satte fra meg sykkelen ved grusveien, og fulgte en gammel kjerrevei oppover lia. Over Sandbekkmana er det fine, nesten bare høydedrag som strekker seg fra sør til nord. Disse er fine å følge.

Neste stopp på turen var Storhaugen - Lønlihøgda - Barlindåsen. Dette var et fra tidligere ukjent området for meg. Særlig var Storhaugen flott. Utsikten østover er fin. Toppunktet av Barlindåsen er ikke mye å skryte av, men vest for toppen er det store områder med frodig lyng, nesten helt uten trær.

Turen hjem gikk via Sandungsdammen og Nordmarksveien videre til til Hammern.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.