Brunkollen fra Snøheim (01.10.2013)

Geschrieben von ErikWD (Erik Wolden Dvergsnes)

Karte
Besteigungen Brunkollen (1.665m) 01.10.2013
Besuche anderer PBE Snøheim (1.474m) 01.10.2013

Vi tok skyttelbuss fra Hjerkinn til Snøheim mandag ettermiddag. Så to små moskus flokker langs veien på veien inn. Etter en flott 3-retters på Snøheim, og en god natts søvn våknet vi opp til fantastisk vær og vindstille. Etter frokost startet vi på en lang ferd mot Brunkollen. Nå er jo Brunkollen en av de letteste toppene i området, men når minstemann i følget er 3 år så må man ta tiden til hjelp. Vi brukte vel bortimot fire og en halv time opp. Det ble ganske mange godteri-stopp underveis, men premien for å nå toppen for egen maskin ble å sitte i pappas sekk på hjemturen. Det var utrolig stas det første kvarteret før søvnen tok overhånd. Returen tok en times tid, og vi var nede kl. 15. Med på turen: Erik, Johan, Truls (7 år) og Jan-Istvan (3 år). Bra jobba gutter, og takk for en fantastisk bursdags opplevelse!

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.