Klefsåsen (01.08.2013)

Geschrieben von TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Karte
Besteigungen Klefsåskammen (408m) 01.08.2013

Tok av fra E6 til Okkelberg. Fortsatte forbi Ausetvatnet til Bulandet. Her er det en bomstasjon for Bulandsveien. Kr 50,- for personbil. Men veien til Klefsåsen er kjørbar kun i 2 km, så jeg valgte å gå fra bommen. Det er forbudt å parkere ved bommen, da det er en kommunal snuplass der. Like før bommen er det en minnebauta over Ludvik Buland. Ludvik Buland ble arrestert av tyskerne og sendt til Nacht und Nebel leir i tyskland hvor han døde 5. februar 1945. Han var formann i Norsk jernbanearbeiderforbund. Jeg parkerte ca 200 m før denne bautaen. Jeg gikk de 3 kilometrene opp til Klefsåsen. Her var det både kyr og sauer på beite. Det er vei nesten til toppen, men den siste veistubben på ca en km. er privat (skiltet) og har dårlig standard. Parkering er mulig ved et nedlagt gårdsbruk like før den private veien starter.

Minnebauta over Ludvik Buland

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.