Bjørnheiknotten (13.05.2024)

Höhenmeter 307m
Besteigungen Bjørnheiknotten (518m) 13.05.2024 16:25
Besuche anderer PBE Bom Torstølveien (232m) 13.05.2024 15:37

Kjørte fra Drangedal mot Gautefall og tok inn til venstre mot Åse-Vøllestad skogen. Parkerte ved infoskiltet og syklet inn Torstølveien. Det er og parkeringsmulighet før bommen. Etter 1,2 kilometer gikk det en vei opp til en bu på høyre side. Satte sykkelen nede ved veien og gikk opp forbi bua. Veien går ikke lenger så jeg la kursen rett mot toppen. I starten ganske tett skog som senere ble mer spredt med mye lyng. Ingen sti og lite dyretråkk. Kom inn på en traktorvei og fulgte den litt, men den skulle ett annet sted en meg så med retning sør for Kristensmyr og toppen gikk jeg ut i lyngen igjen. Traktorveien kommer opp fra Torstøl og fortsetter sørover. Fra myra og opp ble det litt brattere igjen og med innslag av svafjell. Så var toppen der. Fin topp med god utsikt mot Gautefall og Vestlifjell. Samme vei tilbake.
Tur-retur 5,9 kilometer derav 2,4 på sykkel. 1 time og 40 minutter.

Parkering
Stistart
Bu ved stistart

Der var toppen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.