Tysnes: Vestrefjellet (26.04.2024)

Höhenmeter 433m
Besteigungen Teiglandsnuten (350m) 26.04.2024 13:42
Vestrefjellet (380m) 26.04.2024 14:41

Fra Reksteren tilbake til Våge der jeg parkerte nede i sentrum og gikk veien opp til Lande der en skogsvei begynner. Gikk opp skogsveien og videre på fin sti til Teiglandsnuten. Fin utsikt, pause med en matbit før jeg gikk sydover ryggen til Vestrafjellet.

Teiglandsnuten

Dårlig med sti sydover ryggen til Vestrefjellet. Begynte med sti men den forsvant og dukket opp av og til. Mye brake og flere tverrgående søkk så det ble mye baksing gjennom brake feltene.

over Dallandfjellet 355
3 knauser på Vestrefjellet, her nordtoppen med stor varde. Jeg målte den på kart til 380,5m.
Vestrefjellet midt knaus målt på kart til 380,3m.
Vestrefjellet syd knaus med trig.p. jeg måle den på kart til 380,1m. Dette er knausen der PB nålen er plassert.

Returen gikk ned skaret rett nord for Vestrefjellet, sti ned til skogsveien. Ferdig med listen Tysnes ≥ 100m pf.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.