Vardekampen i Øyer (14.04.2024)

Geschrieben von ØyvindBergkvam GSM

Tourlänge 0h 54min
Entfernung 2,4km
Höhenmeter 168m
Besteigungen Vardekampen (508m) 14.04.2024 13:44
Besuche anderer PBE Vardekampen p-lass (340m) 14.04.2024 13:14
På vei hjem fra fjellet hadde jeg et ønske om å finne en topp som jeg kunne gå til fots opp til. Vardekampen i Øyer så ut til å være helt perfekt:) Jeg svingte av nord for Øyertunnelen og kjørte frem til Vardekampen p-plass. Herfra er det en merket og fin sti til toppen.
Selvsagt bommet jeg totalt i snømengdevurderingen og det ble en tung snøvassetur hele veien opp til topps. Heldigvis hadde det gått et par stykker før meg som hadde tråkket litt spor. Fin utsikt fra toppen og en ypperlig topp som egner seg godt som en avstikker og kjærkommen pause fra bilturen på vei opp eller ned E6 i Gudbrandsdalen.
Godt skiltet ved turstart
Den en kilometer lange turen ble ganske tung pga at det lå mye snø igjen på veien/stien opp til toppen.
Flott utsikt sørover like nedenfor toppen
Vardekampen i Øyer

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.