54-årsfeiring i Sunnmorkhølen (16.03.2024)

Geschrieben von Kaare_70 GSM

Karte
Besteigungen Bergeheia (847m) 16.03.2024
Holmaknuten (831m) 16.03.2024
Vest for Høgavatnet (789m) 16.03.2024
Krøysaheia (836m) 16.03.2024
Kuhaugen (812m) 16.03.2024

På lørdagen vakna me til vannrett drev av sludd i Sunnmorkhølen. Dette var helst som meldt og borga for fin og tørr nysnø oppe i høgda i Krøys der me hadde tenkt oss. Og dersom meldinga slo til, skulle vêret betra seg betrakteleg, endåtil med ein god del sol utover dagen. Me tok det derfor ganske med ro og var ikkje klare for tur før i 10-tida.

Nysnø på fødselsdagen er ikkje å forakta!
Klare for tur!

Me trengte bare å bera skia til over brua, og så var det fint skiføre resten. Me tok nemleg rett opp lia i retning Kuhaugen og kom etter kvart opp i dalsøkket sør og vest for toppen. Her var det full vinter med til dels kraftig vind og snøføyke, og vindjakka måtte på etter ein optimistisk start utan.

Hytta ligg svært fint til i Sunnmorkhølen
Oppstigning med utsikt mot Songesandstølen med Stølatjødna
Me har vunne 250 hm og det er full vinter oppe i høgda, her mot Holmaknuten bakerst

Første måla for turen var dei to høgaste toppane i Krøys, Bergeheia og Krøysaheia som me var over på langturen vår tilbake i 2020. Etter 1 ¾ time var me på førstnevnte til flott rundskue, jamvel heilt til kornsiloane i Stavanger, og bare 40 min seinare på eksponerte Krøysaheia. Denne toppen stikk seg fram kor ein ser han ifrå, og utsikten er førsteklasses, spesielt over Kroka- og Hildravatnet og det flate heieområdet rundt, men óg heilt tilbake til utgangspunktet vårt ved Sandvatnet.

På veg mot Bergeheia med utsikt mot Buene og Krokavatnet
Vintraleg på Bergeheia!
Straks på Krøysaheia med den snøkledde varden synleg
På Krøysaheia med tilbakeblikk mot Bergeheia
Førsteklasses utsikt over Krokavatnet frå eksponerte Krøysaheia
Mot Sandvatnet
Fornøgd jubilant på sjølvaste Krøysaheia!

Etter å ha hatt blest her i høgda ei stund, stilna det etter kvart meir av, og me fann oss ei fin krå for ein god mat- og kaffipause med utsikt tilbake til Bergeheia. Me hadde nemleg planar om å returnera til Høgavatnet og dela oss der. Som tenkt så gjort, og to av oss fekk ein fin tur til den navnlause 789-toppen vest for Høgavatnet og vidare til Holmaknuten, desse toppane eg var oppom på turen min til Sunnmork ved midtsommar 2022. På sistnevte måtte me ha ein ny pause og nyta utsikten som er så fin frå dette sluttleddet på den høge fjellryggen, jamvel heilt ut Lysefjorden.

Retur frå Krøysaheia
Matpause ved Bergeheia
Ditto
Flott nedrenn mot Høgavatnet
Ved nordenden av Høgavatnet under Bergeheia. Det er flotte forhold med livd og nysnø
Bergeheia som er høgaste toppen i Krøys, ruvar over Høgavatnet, som med 729 moh er høgstliggande kjelda til Jørpelandsvassdraget
På den navnlause 789-toppen vest for Høgavatnet med flott utsikt mot Store Gamlestølstjødna og Skivatnet
Nedrenn frå toppen med kurs mot Uraleitet/Holmaknuten i bakgrunnen
Finaste stunda denne dagen, reine påskestemninga! Her ovanom den høgstliggande tjødna i Storekvæven
På Holmaknuten
Mot Tvaravatnet, 786-toppen vestanfor og Nordafjellet i bakgrunnen. Lengst bak sjåast ein flik av Lysefjorden med Neverdalsfjellet

Etter 5 ½ timar på tur var det på tide med vendereis, og den gjekk ned att i dalsøkket under Kuhaugen. Før nedrennet same vegen me kom opp, tok me ein rask tur oppom denne fine utsiktstoppen. Nede i bakken traff me att kameraten som hadde vore nedom Gamlestølsknuten og returnert nedanfor Holmaknuten. Her ei stund drog det seg til med nokre hagl- og snøbyger, men seinare klårna det opp att slik at me fekk sjå stjernevrimmelen utan anna lyspåvirkning enn av månen. Han skein opp i Vintersekskanten med Jupiter vestanfor, eit retteleg flott syn.

Mot Kuhaugen nærast
Frå Kuhaugen mot Krokavatnet og Bergeheia
Flott nedrenn mot hytta, nesten heilt til brua. Beinafjellet/Kvelvaknuten dominerer i bakgrunnen
Flott fargespel i solnedgangen

Fasit for dagen vart om lag 11 km, 750 hm og 6 ½ timar på tur, og jubilanten kunne ikkje vore meir fornøgd. Og at snøfallet siste natta i høgda hadde gitt oss ekstra fine forhold, var det inga tvil om. Nokre kvitkledde ryper var forresten alt me såg av liv denne dagen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.