Bushing til Rustadkampen på fjellski. (17.03.2024)

Geschrieben von Erling (Erling Juul) GSM

Startpunkt Jeppedalsvegen p-plass. (450m)
Endpunkt Jeppedalsvegen p-plass. (450m)
Tourcharakter Tourenskilauf
Tourlänge 1h 46min
Entfernung 4,1km
Höhenmeter 150m
Besteigungen Rustadkampen (591m) 17.03.2024 14:39
Besuche anderer PBE Jeppedalsvegen vinter p-plass (445m) 17.03.2024 13:39

Litt tung i beina etter turen opp på Nordliskampen tidligere på dagen, men ikke verre enn at jeg fikk lyst på en tur til i Hurdal.
Jeg vurderte å stoppe ved bommen før Jeppedalsvegen og bruke nyoppkjørte langrennsløyper helt opp til Marifjell på 717 moh. Men på Rustadkampen var det for meg en ubesteget rødnål som var en kortere tur så det ble til at jeg valgte den.

Etter å ha betalt 50 kroner på Vipps kjørte jeg opp til "Jeppedalsvegen vinter p-plass" hvor jeg tok på meg fjellski med skifeller og labbet gjennom skogen opp til Rustadkampen. Cirka en time brukte jeg på det, men det gikk mye lettere uten så mange pustepauser som Nordliskampen på randoski gjorde tidligere på dagen. Rustadkampen bød ikke på noe utsikt og må vel defineres som en tur for spesielt interesserte. Å gå på ski opp dit er kun for meget spesielt interesserte.

Jeg var litt skeptisk til å kjøre ned fra toppen uten skifeller. Skogen var såpass tett at faren for å få et ublidt møte med et grantre ville vært stor, så det ble til at skifellene ble beholdt på hele veien ned til bilen.

Om noen vil prøve seg på Rustadkampen på ski anbefaler jeg å se på sporet jeg valgte ned fra toppen. Med unntak av et uheldig sporvalg fra 499 moh til 483 moh gikk det enklere gjennom skogen der, mye fordi jeg i større grad fulgte sommerstier.

Gammaglimt fra sola:-)
Toppområdet som mangler utsikt.
Bilparkering og skiutstyret jeg benyttet på denne turen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.