Furukongen (26.11.2023)

Höhenmeter 286m
Besteigungen Furukongen (462m) 26.11.2023 14:37
Glomberget (462m) 26.11.2023 14:48

Furukongen ble topp 19 av 19 i Kongsvinger kommune. Jeg hadde det ikke travelt, og ettermiddagen var fin, så jeg parkerte ved bommen i Stallmyrholvegen selv om bommen var åpen. Det er egentlig ingen parkering der, men jeg tok sjansen på å tjuvlåne hytteparkering siden hele området virket helt dødt. Veien var isete før det gikk over til snødekke. Bilspor hele veien. Jeg gikk så nær toppen som mulig før jeg tok av ut i terrenget. Kom opp akkurat da sola gikk ned, og det ble en flott retur også. Vasset over til Glomberget der jeg kom inn på blåmerket sti. Fulgte den til et minnesmerke og videre tilbake til veien. Stien var grei å følge bortsett fra over hogstfeltet. Traff på en bil på tomgang midt i veien på returen, og eieren og bikkja sto i skogholtet ved siden av. Bikkja gjødde konstant, og jeg hilste blidt, men fikk ikke noe svar fra eieren. Underlig skrue. Småløp tilbake for å holde varmen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.