Skrumsnuten fra Vintertun (07.10.2023)

Geschrieben von Kaare_70 GSM

Karte
Besteigungen Skrumsnuten (1.132m) 07.10.2023

Fin tur i førsteklasses høstvær, første gang opp den markerte Vintertundalen som jeg har sett oppover så mange ganger fra E134. Såg to ryper oppunder toppen og eg spurvehauk som ble jaget av kråker da jeg kom tilbake til bilen. Om lag 11 km, 750 hm og 3 ½ timer på tur uten nærmere tidtakning.

I fint driv på vekslende sti oppover Vintertundalen
Jeg valgte en østlig sti og kom derfor oppom stølen Botnabu under Grostølsnuten
Tilbakeblikk nedover dalen etter kryssing av elva på drøyt 900moh
Tjørn på ca. 950moh like nedenfor Fellevatnet
På drøyt 1000moh med utsikt mot utløpet av Fellevatnet
Mot toppen på Skrumsnuten med Alvaldsnuten kjenneslig i bakgrunnen
På toppen med nordøstlig utsikt mot Krossfonnutane. Rett over den enkle varden sees Grostølsnuten
Sørlig utsikt mot Borddalsnuten og Kyrkjenuten, hvor sistnevnte har fått et lett melisdryss i løpet av natta
Mot Folgefonna i nordvest med markerte Skjeggesnuten sentralt i bildet. Lengst til høyre sees dalføret nedover mot Odda
Ved Vintertunstølen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.