Litlåsfjellet - reprisetur (15.04.2023)

Geschrieben von Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Tourlänge 0h 43min
Entfernung 2,5km
Höhenmeter 72m
Besteigungen Litlåsfjellet (109m) 15.04.2023
Besuche anderer PBE Litlås p-lomme (32m) 15.04.2023

Kjørte til Mongstad og tok av mot Litlås vassverk. Veien er stengt med bom etter ett lite stykke, men like før bommen er det en fin plass å sette fra seg bil. Jeg var her for over ti år siden og hadde med meg turrapportene jeg brukte som hjelp den gangen, men her hadde det skjedd ting siden sist. Det var nå fin asfaltert vei oppover og stort bygg ved vanntårnene, vi gikk opp til vanntårnene og prøvde å finne stien jeg hadde fulgt sist, men den fant jeg ikke, noen tråkk her og der, men vi bushet oss vei til toppen. Like nedenfor toppen var det nå en grusvei. Jeg hadde lagt merke til den da vi gikk opp, men valgte å gå ruta jeg gikk forrige gang. Nå tok vi grusveien ned igjen, og det er den enkleste veien, så følge sporet vi gikk ned. Kort tur i nydelig vær og god utsikt fra grusveien, på toppen er det litt mye trær. Bjørn var med.

På toppen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.