Vatikanstaten (31.01.2023)

Höhenmeter 256m
Besteigungen Vatican Hill (75m) 31.01.2023 09:21
Besuche anderer PBE Stato della Città del Vaticano 31.01.2023 09:21

Idag stod den høyeste toppen i Vatikanstaten for tur. Jeg hadde meldt meg på en guidet tur i hagen og det sistiske kapell på forhånd da det ikke er anledning til å gå uten guide. Fulgte veien oppover og der Viale Gregorio XVI og Viale del Bosco (Skogveien) møtes i en trekant ligger toppen på høyre side inne på grøntområdet. Videre til helikopterplassen som guiden påstod var det høyeste punket, men var nok ca 5 meter lavere. Flott utsikt her.
Deretter omvisning i sistiske kapell. Her var det mange turister.
Deretter fortsatte jeg til Petersplassen og ny guidet tur inn til Peterskirken. Selv med guide måtte en stå i kø her. Køen var lang, men giske raskt likevel ca 30-40 minutter til en var inne.
Fantastisk flott her inne.
Var også nede og så hvor pavene lå i kister. Fotoforbud der.

På vei opp mot toppen.
Mange flotte områder i hagen
Ikke den høyeste toppen dette, men rett før.
Endelig oppe på toppen.
Fra museene
Peterskirkenlarge

<gallery>

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.