Adjacohkka og nabotoppen i Narvik (22.09.2022)

Geschrieben von ØyvindBergkvam GSM

Tourlänge 2h 19min
Entfernung 7,0km
Höhenmeter 621m
Besteigungen Ádjačohkka (743m) 22.09.2022 17:55
Vest for Hardhausvatnet (709m) 22.09.2022 18:34
Denne dagen innså jeg at jeg ikke rakk noe langtur. Derfor falt valget på et par mindre topper på ryggen mellom Fagernesfjellet og Skjomtinden. Fra Narvik kjørte jeg rundt Ankenesfjellet og inn i Håkvikdalen. Mellom Nervatnet og Storvatnet var det en p-lomme som jeg parkerte på, deretter ble en gammel ATV-vei fulgt bratt oppover langs høyspentlinja. I utgangspunktet skulle dette være en "hviledag" og jeg tok det riktig så piano oppover lia. Oppe på flaten tok jeg til venstre ut av stien og gikk så opp på Adjacohkka. Både Dronninga, Fagernesfjellet og Beisfjordtøtta viste seg frem fra sin beste side, sammen med Narvik og Ofotfjorden. Etter litt mat på toppen ruslet jeg over til toppen som ligger vest for Hardhausvatnet som kunne by på omtrent samme utsikt. Derfra skrådde jeg ned lia tilbake til ATV-veien og ned til bilen.
På tur bratt oppover skogen med fin utsikt over til Dronninga på motsatt side av dalen
Nærmer meg snaufjellet
Skjomtinden (Den sovende Dronning) og Litletinden
Adjacohkka sett fra stien
Fin utsikt over til Fagernesfjellet og Beisfjordtøtta (til høyre) fra Adjacohkka
Utsikt til Narvik og Ofotfjorden fra toppen av Adjacohkka
Adjacohkka i Narvik
Fra toppen vest for Hardhausvatnet retning vestover mot Adjacohkka

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.