Höghäll. Sykkeltur Øland (11.08.2022)

Geschrieben von Osten (Olav Østerås) GSM

Tourcharakter Fahrradtour
Tourlänge 4h 13min
Entfernung 40,7km
Höhenmeter 171m
Besteigungen Höghäll (55m) 11.08.2022 11:45

Fikk leid et rolig GästHouse i Borgholm på Öland. Det var fint vær ca. 25-29 gr. C. Det borga for mye sykling. Starta dagen med sykkeltur i det indre av Öland for å bestige det høyeste punktet på 55 m. Fint område med fine veier. Snudde på hovedveien og fant andre mindre trafikkerte sideveier. Kom også gjennom en avlingsvei som førte opp til Höghäll. Mye historie her, med gamle vindmøller og på tilbaketuren kom vi til et stor gravfelt. Var også innom den store borgen på øya. Etter lunch ble det sykkeltur nordover. Totalt ble det nesten 100 km sykkel denne dagen. Det var godt etter all kjøringa de to første dagene. Kystveien nordover her er svært vakker. Den blir nok besøkt også ved en senere anledning.
På kvelden ble det oppdaget at landskapstopper og länstopper var ikke helt det samme så neste dag ble det en tur nordover igjen for å få med seg Kalmar sin länstopp.

Benutzerkommentare

Öland

Geschrieben von morsor 17.08.2022 14:47

På Öland var jeg allerede i 1977, som 1-åring. Tilbake i 2020 for å notere Höghäll. Men sykkel ser veldig spennende ut Olav !

Sv: Öland

Geschrieben von Osten 17.08.2022 16:04

Sykkel var suverent på Öland. Det er et sykkelparadis. Neste gang jeg skal dit tar jeg bilen til Åleklinta (der sykkelstien starter nordover - nord for Borgholm), og sykler helt mot nordspissen. Dette var et utrolig vakkert område.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.