Austanbotntindane (02.07.2022)

Austanbotntinden V0 (2.175m) 02.07.2022
Vestraste Austanbotntinden (2.020m) 02.07.2022
Vestre Austanbotntinden (2.100m) 02.07.2022

Peakbooktreff på den nye hytta til Morten Helgesen i Vang i Valdres. Vi hadde 3 dager å velge mellom. Det virket som at værmeldinga var "best " på lørdagen. Det skulle være litt opphold/sol midt på dagen,så vi dro ikke fra hytte før kl.11.00. Uheldigvis var veien over Tyin stengt,så vi måtte kjøre om Lærdal ( 1 t ekstra). Deretter over Tindevegen. Vi begynnte å gå ut kl.14.00 og det var liten sikt. Sakte men sikkert gikk vi oppover, og det ble bare mer og mer tåke og regn.
Ingen snakket om å snu, derfor fortsatt vi videre på glatte steiner , og sikring med tau på utsatte steder. Vi nådde toppen etterhvert alle mann alle, selv om noen var skeptiske til å fortsette.
Det gikk sakte ned igjen også. Glatte steiner og sleipt.
Vi kom ned til bilen kl.23.59 ....10 t i tåke og regn.
En lang biltur tilbake ,så ble det Pizza og rødvin før vi kunne legge oss og gi oss ett klapp for skulderen for vel gjennomført tur !

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.