Litltinden (05.07.2022)

Entfernung 4,5km
Höhenmeter 499m
Besteigungen Litltinden (694m) 05.07.2022

Startet på den store parkeringsplassen på Skjellesvikskaret, men så på turen ned at det var en parkerinsplass nærmere Litltinden. Grei bushing gjennom bjørkeskog i begynnelsen, men da det bratnet til gikk vegetasjonen over til bregner i hoftehøyde. Etter litt om og men kom jeg opp til ryggen mellom Litlitinden og Kjølen. Litt brattere den siste biten opp fra ryggen, men gode tak og for det meste fast fjell. Flott utsikt på toppen mot Tysfjords fantastiske fjellverden. På returen fulgte jeg en sti mot Kjølen, og gikk rett ned i bjørkeskogen herfra. Dette virket som en bedre rute enn den jeg gikk opp.

Alt i alt en herlig tur til det som nok må være den enkleste av toppene i det fantastiske fjellområdet rundt Efjordeidet. Litltinden skiller seg ut fra resten av fjellene ved at den ikke har de karakteristiske svadene resten av toppene har. Dette gjør nok at toppen virker mindre spektakiulær, og er nok noe av grunnen til at denne neppe får mange besøk.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.