Fire hauger langs E39 (22.05.2022)

Geschrieben von Eirik93 (Eirik Sekkesæter) GSM

Kvernberget (279m) 22.05.2022
Svarthaugen (339m) 22.05.2022

Kvernberget

Parkerte ved Kvernberget p-lomme og jogget stien oppover. Tok av stien nær toppen og ved hjelp av telefonen fant jeg fram til det høyeste punktet. En stor stein midt inne i granskogen konkluderte jeg med at måtte være det høyeste punktet.

Ikke et toppunkt av det spektakulære slaget dette

Hovshaugen

Parkerte ved Ulvåshytta og jogget oppover traktorvei mot Hovshaugen. Tok av på sti som gikk i retning av toppen. En svak sti (som jeg ikke fant på vei opp) tok av fra hovedstien mot toppen. Ble istedetfor gående på gps-en på mobilen og manøvrere meg gjennom ulendt terreng til topps.

Fin sti som tok av fra traktorveien/grusveien
En fallen markeringsstolpe indikerte toppunktet
Utsikt mot Trondheimsfjorden

Svarthaugen

Startet ved Bjørndal parkering ved Kjerkaunet. Fulgte traktorveien oppover til første myra. Herfra var det å orientere seg til topps gjennom og forbi blaut myr og mye knotete mikroterreng i tidvis ugjestmild vegetasjon. Kan bare prøve å forestille meg den utfordringen det ville vært å skulle nå frem til et slikt anonymt toppunkt inne i skogen uten gps og mobilkart.

Toppunktet
Ikke lett å manøvrere seg i slikt terreng om en ikke har mobil eller andre moderne hjelpemidler

Hofsethaugen

Fin, liten kolle langs Vinjefjorden. Parkerte ved Hofset og fulgte liten hesteivei/traktorvei til topps.

Toppen av Hofsethaugen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.