Russenuten, Ulvsfjellet, Stampefjellet og Heimre Dybingen (08.05.2022)

Geschrieben von olgamariet (Olga Marie Torsvik) GSM

Karte
Besteigungen Ulvsfjellet (600m) 08.05.2022

Finfin maisøndag.
Vi parkerte i Brekko og fulgte vei og sti et stykke på vei til Karten. Så svingte vi ut i terrenget og gikk opp til første høyde, hvor det var nydelig utsikt over dalen. Videre til Russenuten, som var et passende sted å være denne landstreff-helga, men ellers ikke sååå mye å skryte av i disse spektakulære omgivelsene.
For videre kom høydepunktene og utsiktspunktene på rekke og rad: Ulvsfjellet har flere punkter en bør bortom, alle med ulik utsikt. Videre ned dalen til Stampefjellet, og til slutt Heimre Dybingen. Lettgått tur i viddeterreng, så kilometerne går fort uten at det er veldig krevende.

På siste topp har en flott utsikt over hele "gryta", for de nevnte topper ligger som en kant rundt en gryteforma dal.

Fra siste topp gikk vi ned igjen til stien til Karten.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.