Stordalsknuten (23.01.2022)

Besteigungen Stordalsknuten (704m) 23.01.2022
Aust for Stordalsknuten (688m) 23.01.2022
Stordalsknuten trigpunkt (692m) 23.01.2022

Parkerte rett før gården på Kleppa nederst i Espedalen. Her er det ei lita gruslomme med plass til 2-3 biler.

Fra gården på Kleppa følger en traktorvei oppover lia. Traktorvegen fortsetter et godt stykke opp, men etter hvert er det sti. Det er ikke merket, men stien er tydelig og god å følge. Vel oppe i Kleppaskaret, så deler stien seg. Vi fulgte stien mot høyre, som etter hvert dreier i retning mot Sør oppover forbi Annfinnsknuten. Når en kommer opp på platået, så er det litt forskjellige stier, men det er veldig fint å gå innover.

Selve toppvarden er ikke på høyeste punktet, men det er nok ikke uten grunn den er hvor den er. FOR en utsikt! Her ser en virkelig mye, fra Dirdal, Oltedal og ut Høgsfjorden.

På vei nedover anbefales det å gå innom høyeste topp på 704 moh. Her får en flott utsikt inn mot Frafjord. Videre gikk vi oppom Navnløs topp på 687 moh øst for Annfinnsknuten. Tåka gjorde desverre at vi ikke så noe som helst. Da vi kom ned igjen til Kleppaskaret, tok vi også en kjapp tur oppom Bukkaknuten. Her får en beste utsikten over Espedalen!

Fulgte samme vei ned igjen til Kleppa.

Totalt ca. 9.9 km og i underkant av 5 timer inkludert pauser.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.