Slåttenovi (29.12.2021)

Höhenmeter 182m
Besteigungen Slåttenovi (607m) 29.12.2021 13:19
Besuche anderer PBE Øvstedalsveien parkering (489m) 29.12.2021 12:31

På siste dagen med bra vær i 2021 kjørte vi opp til det høyeste punktet på Øvstedalsvegen for å gå på Slåttenovi. Til tross for at det var slutten av desember var det helt fint å kjøre opp. Det var flere plasser hvor det gikk an å parkere i veikanten.

Stien var ikke merket, men det var noen som hadde gått oppover etter snøen kom så det var lett å finne veien. Terrenget er lettgått så jeg vil tro det er greit å finne veien når det er bart også. Det var stort sett bare å følge ryggen bortover på nordsiden. I dag var det veldig fint å gå siden alle myrer og våte partier var fryst.

Jeg måtte ta en strafferunde til bilen for å hente kaffen som lå igjen i bagasjen. Rett på vestsiden av toppen fant vi en fin solvegg hvor vi lagde et bittelite bål. Da bålet hadde smeltet seg gjennom snøen oppdaget jeg at vi hadde laget bålet midt i en gammel bålplass.

Til å være en relativt lav topp og en kort tur var det overraskende bra utsikt. Veldig bra tur for å være med bæremeis på vinterstid.

Utsikten fra toppen vestover
Utsikten fra toppen østover

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.