Ølveshovda - Den magiske utsikten vi aldri fikk (11.09.2021)

Geschrieben von Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Startpunkt Ølve kyrkje (14m)
Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 1h 04min
Entfernung 4,1km
Höhenmeter 253m
Besteigungen Ølveshovda (252m) 11.09.2021

Ølveshovda ble siste topp denne regnfulle lørdagen. Etter turen på Snaueggi, kjørte vi bare knappe 3 minutter ned til Ølve kyrkje hvor vi parkerte. Fulgte deretter anleggsveien sørover før vi fant skiltet mot toppen. God sti hele veien opp. Denne dagen hadde vi startet med det verste og avsluttet med det beste.

Ølveshovda i tåkehavet
God sti hele veien opp til toppen

Tåken hang over Ølveshovda. Benken som er plassert ut på det gode utsiktpunktet fikk vi dessverre ikke bruk for. Det skal være solid utsikt fra denne toppen. En ser jo rett mot Rosendalsalpene og Folgefonna. Men noen topper må en ta i gråvær. En kan ikke få utsikt hver gang.

Toppen av Ølveshovda

Kom etter hvert opp på det som de lokale i Ølve mener er "toppen" av Ølveshovda. Her ligger boken. Vi gikk deretter videre opp på toppunktet, som er ved en stang ved siden av masten. Kun gråvær å stirre inn i herfra også. Skrev oss inn i boken på vei ned og fulgte samme rute til bilen. Takk for en dag med fire nye topper på listen, Harald.

Kart

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.