Hemsedal: Kvitingane og Leinenøsane (11.09.2021)  4

Höhenmeter 570m
Besteigungen Kvitingane (1.426m) 11.09.2021 11:40
Leinenøsane (1.426m) 11.09.2021 11:53

Tur på formiddag fra anlagt parkeringsplass ved Hydalsvegen, vipps kroner 60,-.

Jeg hadde våknet opp til grauttjukk skodde, og tenkte da som så at det kunne være greit å gå en liten tur i området før jeg beveget meg vestover igjen. Nestsiste turdagen denne ferieuka desverre, en uke går umåtelig fort!

Start fra parkeringen, her går to ulike merkinger. En går av like før Fjellstølane. Denne startet jeg på, men den går ned et stykke og sikkert over en bru over elva lengre nede. Jeg gikk tilbake igjen og fulgte heller stien forbi Fjellstølane. Videre var jeg uoppmerksom og gikk for langt oppover, slikt kan det gå i skodda! Jeg kikket etter brua som var merket på kartet, men denne finnes altså ikke! Men, greit å passere over elva nokså tørrskodd allikevel. Fin sti oppover og selv om første delen gikk i tett skodde, så lettet det etter en stund og jeg hadde sikt til like før toppen Kvitingane. Her nok en gang skodde, også videre mot Leinenøsane. Her traff jeg et par andre turgåere som jeg så like forann meg litt lengre nede, men de gikk direkte mot Leinenøsane, mens jeg fikk oppom det som angivelig er høgste toppen, Kvitingane.

På returen, traff jeg mange på vei oppover, ganske populært turmål dette, ikke rart med det hytteriket som befinner seg i området.

Oppover stien etter elvepasseringen, hvor det ikke finnes bro!
Får sikt og ser ryggen mot Skardsberget
Kvitingane 1426
Leinenøsane som også står oppgitt med høgde 1426
Litt utsikt mot Kvitingane
Mot Leinenøsane
Tilbake over Skardsberget
Ser Harahødn stikke frem
Hvis noen ser ei bru her, gje beskjed :-)
Fjellstølane

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.